Рекомендації та побажання за результатами підсумків ХХІУ конкурсу української патріотичної пісні «Червона калина – 2020» від члена жюрі:
Заслуженого працівника культури України,
Лауреата премії ім. Миколи Аркаса,
художнього керівника народного хорового колективу «Зоряниця» ММПК «Молодіжний» та народного студентського хору «Калина» МДАУ Вікторії Максимчук
- Вокальні твори, які не відповідали вимогам конкурсу – не розглядались та не оцінювались.
- Рекомендую керівникам більше приділяти уваги щодо якості фонограм, під які співають конкурсанти. Слідкуйте чи відповідає тональність обраної вами фонограми теситурним можливостям ваших вихованців. Часто спостерігалось що тональність фонограми дуже низька. Особливо це помітно серед конкурсних виступів у молодшій групі. Діти не проспівують нижні звуки твору, так би мовити «не вигрібають», давляться.
- Контролюйте розумний баланс між силую звучання фонограми та можливостями голосу вихованців. Діти не мають «пробиватись» повз товщу голосної фонограми. Іноді буває навпаки – занадто тихе звучання фонограми позбавляє учасника можливості «обпертися» на неї, вимушує «йти на дотик».
- Темп твору і вік учасника дуже пов’язані між собою. Учасники молодшої групи не встигають у швидких темпах, при цьому виникають вади в дикції, губиться мелодія. Вірно обраний темп
твору – запорука успіху. - Дуже позитивно сприймаються конкурсні твори під живий акомпанемент, тим більше під власний акомпанемент.
- Окрема подяка тим керівникам чиї вихованці вміють співати a’cappella, тобто без музичного супроводу.
- Неприпустимо, коли дітей примушують кричати під чужу фонограму-плюсовку! Так дітей можна тільки відвернути від співу, а не навчити йому.
- Стосовно дуетів. Дует – це два виконавця, які одночасно виконують один і той же твір, при цьому кожна партія дуету має свій самостійний характер, свою мелодичну лінію. Просто кажучи має звучати двоголосся. У переліку дуетів даного конкурсу тільки два можна по праву назвати дуетами.
- Щоби обраний вами твір був максимально виграшним він має бути не тільки добре підготовленим, але ще має відповідати віку учасника. Тільки при вірному поєднанні «вік – тема твору» можна створити максимально вірний художній образ.
- Серед розповсюджених виконавських помилок є:
- спів в ніс;
- плоский, неоформлений звук;
- інтонаційні помилки;
- млява дикція;
- спів без опори звуку.
Саме над усуненням цих помилок у вихованців кожному з нас треба працювати систематично. Тільки таким чином можна розраховувати на зріст виконавської майстерності, а відповідно і на перемоги в конкурсах.