В ці листопадові дні виповнюються трагічні 85-і роковини убієнних Голодом українців. Російсько-радянська людо ненависницька імперія в чергове організувала винищення непокірної нації у якої намагалася вкрасти її історії та знищити її культуру, мову. Традиції та звичаї. В п’ятнадцяте Скорботна хода вирушила від Храму Касперовської Божої Матері не проїжджою частиною проспекту Центральний (настануть часу коли буде носити ім’я Аркасів). В колоні військовослужбовці, студенти не байдужі миколаївці активісти Народного Руху України.
Вони вперше пройшлися колоною у 6о річчя Голодомору у 1993 році відповідно до виданого указу Леоніда Кравчука. На місці меморіального комплексу встановленого за сприяння міського голови Володимира Чайки до 70 роковин Голодомору стояв дубовий Хрест. Його рухівцям передали із м. Сокаль Львівської області він стояв на протязі 10 років і піддавався чисельним наругам. Його палили, рубали намагались завалити та він вистояв. Нинішній вид курган отримав до 75 роковин коли Президент Віктор Ющенко підняв на належний рівень вшанування однієї із найбільших трагедій українців.
Серед учасників Скорботної ходи заступник голови облдержадміністрації Євген Шевченко,міський голова Олександр Сенкевич, народний депутат України Тарас Кремінь. голова обласної спілки журналістів Віра Марущак, лідери політичних та громадських організацій. Біля Кургану жертв Голодомору учасники вшанували мільйоні жертви безневинно убієнних Голодом хвилиною мовчання. Службу Божу відслужили священики Української православної церкви Київського патріархату , яку очолив керуючий справами Миколаївсько-Богоявленської Єпархії УПЦ КП Митрополит Володимир. Перед учасниками вшанувань виступив народний депутат України Тарас Кремінь. У своєму виступі я зазначив, що російська імперія протягом століть планово винищувала українців, заселяючи їх землі вихідцями з інших регіонів імперії. Організація Голодоморів чотирьох Голодоморів у ХХ столітті це продовження людоненависницької політики московських вождів. І лиш нині ми починаємо ставати з постколоніального народу народом воїном, що пам’ятає свою історію і здатний постояти за свою гідність, свободу та незалежність.
